maandag 10 maart 2014

Kruiden in actie


Wat fantastisch om nu net afgelopen week vakantie te hebben gehad. Een voorjaarsschoonmaak in huis en de eerste tuinklussen. Ik kan niet wachten met planten. Het is echter 's nachts nog veel te koud, waardoor dat echt nog even moet wachten. Tot die tijd vermaak ik me uitstekend met kleine plannetjes. Deze kruidenspiraal is een aanrader. 'Een kruidenspiraal gaat ervan uit dat sommige planten meer zonlicht en drainage nodig hebben dan andere, die van schaduw en natte grond houden.' (Strawbridge, 2013. 'Overleven op je eigen km2') Met stenen en grond op voorraad ben je in een half uur klaar met bouwen. Hier vind je nog meer inspiratie.


Ik had nog wat zakjes met zaadjes van vorig jaar. Meestal is dit niet zo'n succes. De planten blijven te teer voor buiten. Maar, zonde om er niets mee te doen. Ik zie wel wat er van komt. Lukt het niet dan heb ik weer een goede reden om naar een tuincentrum te gaan. Of naar een lentefair, oh, dat zou fantastisch zijn. Wie heeft er een goede tip? 


Tijdens het bouwen en planten luisterde ik naar Boy & Bear. Vrolijke, up tempo muziek, ik vond het wel passen bij het weer.

0 reacties:

Een reactie posten