zondag 2 februari 2014

Bananen - aardbeien - gember *smoothie*

Na een zeer lange onderbreking weer een nieuwe smoothie. De vorige twee vind je hier. Tijdens het maken van deze nieuwe shake vroeg ik me af wat het verschil is tussen een smoothie en een milkshake. Na wat googlewerk blijkt dat het hoofdingredient van een smoothie fruit is en dat van een milkshake melk. Hiermee weet ik nog steeds niet of het drankje dat ik gemaakt heb een smoothie is of een milkshake. Wel weet ik dat het lekker is. Super simpel om te maken. Neem de hoeveelheden vooral niet te nauw. Wat is jouw favoriete smoothie?



Voor twee smooties:

- Twee bananen
- 2 lepels aardbeienjam (of natuurlijk verse aardbeien in het seizoen)
- 0,5 liter melk
- 0,2 liter yogurt
- 2 cm gember, geraspt

Doe alles bij elkaar in de blender of gebruik een staafmixer. Blenden/mixen en klaar!

0 reacties:

Een reactie posten